De truckdivisies van Daimler en Volvo vinden waterstofvrachtwagens bovengemiddeld interessant.
Elektrisch rijden is de toekomst, werd er ooit eens geopperd. Nu het puntje bij paaltje komt, is dat gedeeltelijk waar. De verbrandingsmotor gaat waarschijnlijk opgevolgd worden door meerdere motortypes in plaats van eentje. Want ondanks dat een BEV (elektrische auto met accu) erg handig kan zijn, is de benodigde accu in principe een onding. Vanwege de extreem lage energiedichtheid heb je enorm grote accu’s nodig die gigantisch veel wegen.
Waterstofvrachtwagens
Voor een auto hoeft dat niet direct een probleem te zijn, want hoevaak rijd je enorm lange stukken? Precies. Echter, voor vrachtwagens is de BEV niet in alle gevallen de beste oplossing. Zeker niet de Europese globetrotters. Volvo en Mercedes zijn tot de conclusie dat het tijd is voor waterstofvrachtwagens. Om de kosten voor de transitie te kunnen delen en het proces te kunnen versnellen, hebben Daimler en Volvo de handen ineen geslagen.
Leave a Reply